Followers

Monday, April 25, 2011

KIsaH StOKINGGG!!!



Hi all......
Entry ni tetiba aku rasa mcm nk share lak...tadi p mkn dgn opis mate......p la mkn kat MYDIN melaka ni ha...tgh mkn2, 1 of my fren citer la dia nk pitam pagi td kat opis...dia ckp dia kene 'pusing mata'...petama kali aku dgr pasal pusing mata ni....tgh cite2 ni aku pun nyampok la...'wei aku ada kisah benar2 terjadik kat atas diri aku tau tak....tak tau cite ni lawak ke atau cite ni cite bodoh....hahaha.....

aku start la cite...dulu2 masa aku darjah 4, taun 1989, aku ni iye2 la gumbira tak tertahan sbb sekolah aku buat rombongan p tgk perigi Hang Tuah...cite iye2 mcm nk pegi obversea je....perigi Hang Tuah je pong.....sambung balik...jam 6.30pg dh bangun nihhhh semangat nye hal...mak aku ckp 'dik mkn le dulu, kang lapau..eh tak yah la mak kang kl dlm bas nak terberak cam ne lak kang...ha lantak ko la, kl lapau kang....eh sblum aku bla, ayah aku huloq 5 hengget..weii besau siot duit lama 5 hengget ni..wah best ni leh mkn ke ep ci..dulu ade ke ke ep ci???ada la cuma dulu mana leh nk mkn best2, aku kan org kampung....

aku sampai sekolah dlm kol 7.30, time tu perut aku dh nyanyi lagi kain pelekat la lala la...tp aku buat derk je la....sebelum pegi semua kene beratur cam biasa nyanyi lagu NEGARAKU...mcm biasa dlm kelas aku, aku paling rendang berbuah..eh lupa nk bgtau, aku p sekolah pagi tu pakai stoking kakak aku..panjang gile beb...maklum la dulu2 stoking sowang 1 ...stoking aku basah wei sbb smlm masa naik basikal dgn akak aku, akak aku langgar lopak air..lencun aku...so aku pakai la stokin dia yg panjang tu, ha kan stokin tu ada tumit dia..so aku tak tarik la dia naik sampai keatas...nnt tak cun, dulu2 kan style pakai stokin pendek..kang kene gelak lak dgn kwn2...
so,aku lipatkan ke dalam stokin akak aku tu yang panjang terjelir kat depan jari lebih kurang 18 cm..sila tgk pembaris koranggg..panjang tau
..settle bab stokin...so nyanyi la lagu NEGARAKU dgn penuh semangat..tgh2 nyanyi mata aku berpinar..cam ada bintang2, kutahan, sah aku nk pitam ...ku tahan lg, sbb dpn aku betul ada sebaris pokok jejarum yang sgt lebat dgn ranting2nya....bila tgk kelebatanya aku tahan lg...tp apa dayaku...aku rebah jugak tersembam kat pokok jejerum tu..ku rasakan mcm cilaka lah muka ku ini d sbbkn rempuhan muka aku kat utan belukar tu....aku redha je... 

pas tu aku dgr la hiruk pikuk kwn2 aku panggil...cikgu 'suzie tdo...tdo waklu aku pengsan dek sbb perut ku yg kosong sbb tak mkn....wah cikgu aku dtg terus angkat aku mcm puteri...dia pun baringkan aku kat kantin, time ni aku cam sedar2 malu la..tak la pengsan sampai tak sedau diri...kwn2 aku dgn cigu2 aku pun diarahkan beri ruang utka ku bernafas..dia pun tanggalkan tudung aku, kipas2 aku..pas tu dia tanggalkan KASUT aku....arggggggggggggg sudahhhhhhhhh aku baru teringat STOKIN AKU YANG TERJELIR tu........perghhhhhhhhh aku tau cikgu aku gelakkan aku....siot la....malu aku.. terus aku pejam mata aku rapat2.....panjang siot lebihan stokin aku.....mangkuk ar......kompom aku mintak apak aku pindahkan sekolah...pas dh bukak kasut ..dia kene amek masa la nk tarik stokin aku sbb panjang + dgn bau kaki yg bercampur akak aku nye bau dgn bau kaki aku.....pitam jap cikgi aku heheheh....

cukup memalukan idup aku...dan dek kerana cite ni ,aku tlh menceritakan kisah aku ni yg aku pendam selama 22 taun ...waima laki aku pun tak tau cite ni...tetiba kwn aku yg 4 org ni ketawa terbahak mcm org ilang akal...malu aku kat org2 yg tgh mkn2 kt MYDIN tu...keluar segala air ....air mata laaaa....jadik kat sini aku nk bg tau kat korang supaya..jgn sekali-kali guna stoking yng bkn saiz korang..krn kita tak tau apa akan jadik akan dtg.....

sekian..aku nk pack brg2 nk balik umah...sbb bos aku dh jeling dr tadi...silap2 dia sumbat stokin dia dlm mulut aku...bye....

2 comments:

  1. hahahah tu la ko ..ahahhaha tak per pengalaman membesar kan kite hehhehe

    ReplyDelete

Labels

:( (1) luv (1)